FANDOM

Smochin
Clasificare ştiinţifică
Regn: Plantae
Subregn: Tracheobionta
Diviziune: Magnoliophyta
Clasă: Magnoliopsida
Ordin: Rosales
Familie: Moraceae
Gen: Ficus
Specie: F. carica
Nume binomial
Ficus carica

Smochinul Ficus carica este un arbore mic sau un arbust din familia moraceas Moraceae, una din numeroasele specii din genul Ficus. Originar din Asia sud-occidentală, creşte de formă sălbatică acum şi în zona Mării Mediterane.

CaracteristiciEdit

De marime mică, (3-10m) şi putin pretenţios la calităţile terenului, creşterea lui este lentă. Frunzele sunt căzătoare, de 12-25 cm lungime şi 10-18 cm lăţime, foarte lobulate, formate din 3-5 lobi, scoarţa este netedă şi de culoare gri.

Produce fructe de formă conică. Smochinii cresc sălbatic pe terenuri rocoase şi ziduri ,unde alte plante dificil pot să crească. Creşterea rădacinilor produce miscarea solului unde sunt situate. Smochinul produce un latex iritant (suc lăptos).

Unii smochini sunt reflorescenţi, produc două recolte anual, una în primăvară şi alta la sfârşitul verii.

Istorie şi specii cultivateEdit

Fructele smochinului sunt clasificate după varietăţi şi anotimpuri: smochine albe, smochine regină, smochine negre şi de primăvară. Smochinul a fost printre primele plante cultivate de om. Un articol în revista Science descrie descoperirea a nouă smochini fosilizaţi, dataţi în jurul anilor 9400-9200 î.Hr., în aşezarea neolitică Gilgal I, în Valea Iordanului. Datorită faptului că smochinii sunt de tipul partenocarpio, fac parte din speciile domestice.

Descoperirea aşează domesticirea smochinului înaintea grâului, orzului şi legumelor, ceea ce poate fi primul caz cunoscut din agricultură.

Pe măsură ce migraţia umană s-a extins, omul a transportat arborele în afara ariei sale naturale, reprezentând o importantă sursă alimentară.

Fișier:Fig tree.jpg

În cartea genezei (3:7), Adam şi Eva îşi acoperea goliciunea cu frunze de smochin, după căderea în păcat. În Roma antică, smochinul era considerat un arbore sfânt, pentru că în mitul fundaţiei, Romulus şi Remus au fost alăptaţi de lupoaică sub un smochin.

Este una din speciile care se poate cultiva ca bonsai.ar:تين bg:Смокиня bs:Smokva ca:Figuera de:Echte Feige en:Common Fig es:Ficus carica fi:Aitoviikuna fr:Figuier commun fur:Figâr he:תאנה hr:Obična smokva it:Ficus carica ja:イチジク ka:ლეღვი ko:무화과나무 nl:Vijgenboom oc:Figuièra pl:Figowiec pospolity pt:Figo qu:Igu ru:Инжир sl:Figa sq:Fiku sv:Fikon tg:Анҷир th:มะเดื่อ to:Fiki kai tr:İncir zh:無花果

Also on FANDOM

Random Wiki